Szeretettel köszöntelek a Balance közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balance vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balance közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balance vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balance közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balance vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balance közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balance vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy utazóbőrönd méretűre összehajtható, ultrakönnyű elektromos robogó, és egy hibrid meghajtású, két kisebb járművé alakítható személygépkocsi fejlesztésén dolgozik az őrszentpéteri Antro csoport. A robogó sorozatgyártása jövőre, az autóé két-három éven belül indulhat el a tervek szerint.
A
csoport 2001-ben kezdett el dolgozni a kéttagú, három-, és hatszemélyes
modellekből álló Solo-Duo autócsalád fejlesztésén, amelynek hét évre rá
készült el az első koncepcióváltozata. A karbonkompozit karosszériájú,
háromfős kiszerelésben kevesebb mint 300, a hatfősben nem egészen 700
kilogrammot nyomó, hibrid jármű motorja többféle alternatív
üzemanyaggal és árammal is hajtható lesz. Az akkumulátort nem csak a
hálózatból, illetve motorgenerátorokkal lehet feltölteni, hanem a tetőn
elhelyezkedő napelemek segítségével is, melyek önmagukban 15-20
kilométer megtételéhez elegendő energiát biztosítanak. Emellett minden
utasüléshez tartozik majd egy pedálgenerátor.
A jármű teljes
hatótávolsága ezer kilométer, az átlagos fogyasztása 2 liter/100 km, a
maximális sebessége pedig elérheti a 140 km/órát. A modell
széndioxid-kibocsátása száz kilométerenként 4,5-6,3 kg, míg a mai
legkorszerűbb autóké az Antro csoport adatai szerint 9-14 kg. Mivel egy
hatszemélyes kocsi az idő jelentős részében kihasználatlan, a
fejlesztők úgy tervezték meg a nagyobb változatot, hogy azt két kisebb,
önálló gépkocsikra lehessen bontani. Így a széria Duo tagja valójában
két egymásnak háttal fordított, összeszerelt Solo modell.
A tervek
szerint egy Solo ára egy alsó középkategóriás nyugati autótípusénak fog
megfelelni, azaz 3-3,5 millió forint közé fog esni. A fejlesztők azzal
kalkulálnak, hogy a jármű alacsony fogyasztása versenyképessé teszi
áraikat a keleti gyártók áraival szemben is: számításaik szerint az
utóbbiakhoz viszonyított ártöbblet 40-50 000 km használat után megtérül
a fogyasztóknak. A prototípust az Antro csoport 2008-ban bemutatta a
Párizsi Autószalonban, idén márciusban pedig a brit trónörökös, Károly
herceg is megtekintette Budapesti látogatása során. Ezzel egy időben a
Wired magazin brit kiadása is beszámolt a fejlesztésről.
Az elmúlt
évek során a csoport továbbfejlesztette az autó koncepcióját. Időközben
a fejlesztők elhatározták, hogy először egy kisebb léptékű termékkel
lépnek a piacra, így elkezdtek dolgozni egy elektromos robogón. 2009
végére elkészült a pedállal is hajtható, bőröndnyi méretűre
összehajtható Moveo második, működőképes prototípusa is. Az Antro
csoport weboldala szerint a társaság jelenleg befektetőket keres és
támogatásokra pályázik a gyártás 2011-es elindításához. A Solo és a Duo
gyártását a 2012 és 2013 közti időszakra tervezi a cégcsoport, a
Moveóhoz hasonlóan őrszentpéteri telepén.
Forrás: zoldtech.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az uj Trabant
Punkosd